Avizarea cabinetelor

Colegiul Fizioterapeuților din România are responsabilitatea legală de a aviza înființarea cabinetelor de fizioterapie și desfășurarea activităților de fizioterapie în cadrul cabinetelor medicale, în conformitate cu reglementările în vigoare. Această secțiune oferă cadrul procedural complet, cerințele documentare și condițiile specifice pentru obținerea avizului de înființare ori de funcționare, cu scopul de a asigura exercitarea activităților de fizoterapie în mod conform.

Avizare Modificare aviz

Avizare

Colegiul Fizioterapeuților din România, prin colegiile teritoriale, emite, la cerere, avizul pentru:

  1. Înfiinţarea sau funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie ori a unui punct de lucru secundar al acestuia;
  2. Desfăşurarea activităţilor de fizioterapie în cadrul unui cabinet medical ori al unui punct de lucru secundar al acestuia;
  3. Modificarea activităţii/documentaţiei/dotării unui cabinet de liberă practică sau a unui punct de lucru secundar pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie ori modificarea activităţii / documentaţiei / dotării în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţilor de fizioterapie în cadrul unui cabinet medical ori al unui punct de lucru secundar al acestuia.

Legislație

Orice modificare în documentele sau criteriile care au stat la baza emiterii avizului trebuie comunicată în scris colegiului teritorial al Colegiului Fizioterapeuţilor din România care a eliberat avizul, în maximum 10 zile lucrătoare.

Informații utile

Dotarea minimă obligatorie

Dotări minime obligatorii pentru activitățile de fizioterapie

Activitate Dotări obligatorii
Examinarea somatofuncțională a pacientului/beneficiarului
  • Dispozitiv pentru măsurarea greutăţii
  • Dispozitiv pentru măsurarea înălţimii
  • Masă/pat de examinare
  • Instrument de măsurare a amplitudinii (goniometru)
  • Plan/dispozitiv de măsurare a posturii (fir cu plumb, planşă)
  • Bandă metrică
  • Tensiometru
Exercițiu fizic cu scop terapeutic
  • Spalier
  • Saltea
  • Oglindă de perete
  • Greutăţi de diverse mărimi
  • Bastoane, arcuri, cordoane elastice
  • Minimum trei dispozitive pentru recuperare funcțională din grupa „dispozitive ajutătoare” (ex.: pedalier, placă de echilibru, placă canadiană, placă pentru abilitățile mâinii, cicloergometru)
  • Trusă sanitară conform Ordinului ministrului sănătăţii nr. 427/2002

Următoarele dotări nu sunt obligatorii decât în măsura în care respectivele activități sunt desfășurate în cadrul cabinetului/punctului de lucru.

Activitate specifică Dotări obligatorii
Hidrokinetoterapie
  • Cadă/bazin
Tehnici cu contenţii elastice/adezive/orteze
  • Instrument pentru tăiere (foarfecă)
  • Diverse tipuri de benzi adezive şi elastice
Mecanoterapie, scripetoterapie
  • Dispozitiv cu scripete
Electroterapie
  • Aparat pentru curenţi de medie şi/sau joasă frecvenţă
Termoterapie
  • Lampă cu infraroşu sau săculeţi termici cu gel
Imobilizări/posturări
  • Instrumente de posturare (rulou, perne, săculeţi)
  • Dispozitive de posturare

Notă: Dispozitivele medicale trebuie să dețină marcajele corespunzătoare și documentele de conformitate conform legislației în vigoare.

Inspecția și întocmirea raportului

Raportul se întocmeşte de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent, în urma unei inspecţii care are drept scop verificarea conformităţii documentelor depuse cu criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării activităţilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare.

Data inspecţiei se stabileşte de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO desemnat, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei şi a constatării conformităţii acesteia cu normele legale în vigoare şi cu prezenta procedură. În cazuri întemeiate, termenul poate fi prelungit.

În cazul în care solicitantul nu poate asigura condiţiile efectuării inspecţiei la data stabilită ori în urma desfăşurării inspecţiei raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie este nefavorabil, preşedintele colegiului teritorial al CFZRO la care a fost depusă cererea va emite decizia motivată de respingere a cererii.

Taxa de avizare
  • taxă pentru avizarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie: 1.000 lei
  • taxă pentru avizarea unui punct secundar de lucru al cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie sau pentru avizarea modificărilor activității cabinetelor: 800 lei

Taxa se achită în contul colegiului teritorial la care se depune documentația de avizare a cabinetului.

În cazul respingerii cererii de avizare în situația în care nu se efectuează inspecția la data stabilită ori în urma desfăşurării inspecţiei raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie este nefavorabil, nu se restituie taxa de avizare achitată.

În cazul respingerii cererii de avizare dacă documentația nu este completată ori nu se poate stabili data inspecţiei, se va restitui componenta taxei de avizare corespunzătoare inspecţiei şi întocmirii raportului.

Avizare înființare/funcționare cabinet fizioterapie/punct de lucru - fără personalitate juridică

Dosarul se depune la colegiul teritorial al CFZRO în raza căruia urmează să fie înfiinţat sau funcţionează cabinetul de liberă practică/punctul de lucru secundar după cum urmează:

  • personal de către solicitant, 
  • prin împuternicit (cu procură notarială specială sau mandat de reprezentare) 
  • prin curier rapid, achitat de către solicitant, la sediul colegiului teritorial.

Date de contact colegii teritoriale

 

Documente necesare:
  1. cerere (descarcă) prin care titularul solicită avizul specificând activităţile de fizioterapie care vor fi furnizate, după caz, de către cabinetul de liberă practică;
  2. actul de identitate al titularului;
  3. dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să funcţioneze cabinetul de liberă practică (contract de închiriere/de comodat/de donaţie, act de proprietate/concesiune etc.), însoţită de schiţa spaţiului;
  4. regulamentul de organizare şi funcţionare a cabinetului de liberă practică;
  5. raportul favorabil întocmit de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent, cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare;
  6. programul de lucru al cabinetului de liberă practică asumat prin semnătura titularului;
  7. documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a titularului cabinetului de liberă practică [adeverinţe eliberate de angajatori, extrase din REVISAL, adeverinţă eliberată de Casa Naţională de Pensii Publice, adeverinţă de venit eliberată de ANAF, contracte de voluntariat încheiate în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificate de voluntariat emise de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările şi completările ulterioare, etc.; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul efectiv de lucru prestat];
  8. dovada achitării taxei de avizare, în cuatum de 1000 lei (800 lei pentru al doilea spațiu avizat)
  9. certificatul de înregistrare fiscală; 
  10. convenţia de constituire a cabinetelor de practică grupate sau asociate ori contractul de societate civilă prin care se constituite societatea civilă de practică pentru servicii publice conexe actului medical, dacă este cazul.

Documentele prevăzute punctele 2-4, 7, 9 și 10 se depun în copii certificate pentru conformitate.

Termenul de emitere a avizului este de maximum 15 zile, termen care curge de la data depunerii documentaţiei complete, inclusiv raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă.

Avizare înființare/funcționare cabinet fizioterapie/punct de lucru - cu personalitate juridică

Dosarul se depune la colegiul teritorial al CFZRO în raza căruia urmează să fie înfiinţat sau funcţionează cabinetul de liberă practică/punctul de lucru secundar după cum urmează:

  • personal de către solicitant, 
  • prin împuternicit (cu procură notarială specială sau mandat de reprezentare) 
  • prin curier rapid, achitat de către solicitant, la sediul colegiului teritorial.

Date de contact colegii teritoriale

 

Documente necesare:
  1. cerere (descarcă) prin care reprezentantul legal solicită avizul specificând activităţile de fizioterapie care vor fi furnizate, după caz, de către cabinetul de practică independentă;
  2. actul de identitate al reprezentantului legal;
  3. dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să funcţioneze cabinetul de liberă practică (contract de închiriere/de comodat/de donaţie, act de proprietate/concesiune etc.), însoţită de schiţa spaţiului;
  4. regulamentul de organizare şi funcţionare a cabinetului de liberă practică;
  5. raportul favorabil întocmit de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent, cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare;
  6. programul de lucru al cabinetului de liberă practică asumat prin semnătura reprezentantului legal;
  7. documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a administratorului, a reprezentantului legal sau a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie al persoanei juridice înfiinţate potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori a cel puţin unui profesionist din cadrul organizaţiei neguvernamentale înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare [adeverinţe eliberate de angajatori, extrase din REVISAL, adeverinţă eliberată de Casa Naţională de Pensii Publice, adeverinţă de venit eliberată de ANAF, contracte de voluntariat încheiate în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările şi completările ulterioare, şi certificate de voluntariat emise de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările şi completările ulterioare, etc.; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul efectiv de lucru prestat];
  8. dovada raportului juridic dintre organizaţia neguvernamentală şi fizioterapeutul angajat/contractat, dacă este cazul;
  9. dovada achitării taxei de avizare, în cuatum de 1000 lei (800 lei pentru al doilea spațiu avizat);
  10. certificatul de înregistrare la registrul comerţului, respectiv certificatul de înregistrare în registrul persoanelor juridice ori hotărârea judecătorească de înfiinţare sau actul de acordare a personalităţii juridice;
  11. pentru cabinetele de liberă practică cu personalitate juridică înfiinţate potrivit prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, actul constitutiv din care să reiasă că persoana juridică are drept obiect de activitate furnizarea de servicii publice conexe actului medical de fizioterapie, dacă este cazul;
  12. pentru asociaţiile şi fundaţiile înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, statutul persoanei juridice din care să reiasă că are drept scop şi obiectiv furnizarea de servicii conexe actului medical de fizioterapie.

Documentele prevăzute punctele 2-4, 7, 8, 10-12 se depun în copii certificate pentru conformitate.

Termenul de emitere a avizului este de maximum 15 zile, termen care curge de la data depunerii documentaţiei complete, inclusiv raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă.

Avizare desfășurare activități de fizioterapie în cabinet medical

Dosarul se depune la colegiul teritorial al CFZRO în raza căruia urmează să fie înfiinţat sau funcţionează cabinetul medical/punctul de lucru secundar după cum urmează:

  • personal de către solicitant, 
  • prin împuternicit (cu procură notarială specială sau mandat de reprezentare) 
  • prin curier rapid, achitat de către solicitant, la sediul colegiului teritorial.

Date de contact colegii teritoriale

 

Documente necesare:
  1. cerere (descarcă) prin care reprezentantul legal solicită avizul specificând activităţile de fizioterapie care vor fi furnizate;
  2. actul de identitate al reprezentantului legal;
  3. dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să se desfăşoare activităţile de fizioterapie (contract de închiriere/de comodat/de donaţie, act de proprietate/concesiune etc.), însoţită de schiţa spaţiului;
  4. regulamentul de organizare şi funcţionare a cabinetului medical/punctului de lucru secundar;
  5. raportul favorabil întocmit de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent, cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare;
  6. programul de lucru al cabinetului medical/punctului de lucru secundar privind activităţile de fizioterapie asumat prin semnătura reprezentantului legal;
  7. documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a fizioterapeutului angajat/contractat [adeverinţe eliberate de angajatori, extrase din REVISAL, adeverinţă eliberată de Casa Naţională de Pensii Publice, adeverinţă de venit eliberată de ANAF, contracte de voluntariat încheiate în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificate de voluntariat emise de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, etc.; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul efectiv de lucru prestat] ori desemnarea unui coordonator pentru fizioterapeutul angajat/contractat care trebuie să fie medic de specialitate ori fizioterapeut cu experienţă profesională de cel puţin 3 ani;
  8. dovada raportului juridic dintre cabinetul medical şi fizioterapeutul angajat/contractat sau dintre cabinetul medical şi coordonatorul desemnat, după caz;
  9. dovada achitării taxei de avizare, în cuatum de 1000 lei (800 lei pentru al doilea spațiu avizat);
  10. certificatul de înregistrare fiscală sau certificatul de înregistrare la registrul comerţului, respectiv certificatul de înregistrare în registrul persoanelor juridice ori hotărârea judecătorească de înfiinţare sau actul de acordare a personalităţii juridice, după caz;
  11. pentru cabinetele medicale cu personalitate juridică înfiinţate potrivit prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, actul constitutiv din care să reiasă că persoana juridică are drept obiect de activitate furnizarea de servicii publice conexe actului medical de fizioterapie;
  12. pentru asociaţiile şi fundaţiile înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, statutul persoanei juridice din care să reiasă că are drept scop şi obiectiv furnizarea de servicii conexe actului medical de fizioterapie.

Documentele prevăzute punctele 2-4, 7, 9-11/12 se depun în copii certificate pentru conformitate.

Termenul de emitere a avizului este de maximum 15 zile, termen care curge de la data depunerii documentaţiei complete, inclusiv raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă.

Modificare aviz

Se va emite un nou aviz, în baza următoarelor documente:

  1. cerere (descarcă);
  2. documentele doveditoare care atestă modificările;
  3. dovada achitării taxei de avizare:
    • dacă necesită inspecție –   1000 lei (800 lei pentru al doilea spațiu avizat);
    • dacă NU necesită inspecție –  300 lei (200 lei pentru al doilea spațiu avizat);

În cazul modificării activităților de fizioterapie autorizate şi/sau dotarea cabinetului se va întocmi Raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie, în urma unei inspecții. 

Date de contact colegii teritoriale

Termenul de emitere a avizului este de maximum 15 zile, termen care curge de la data depunerii documentaţiei complete, inclusiv raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă (unde este cazul).

Actualizare evidențe

Modificările intervenite care nu necesită eliberarea unui nou aviz, trebuie comunicate colegiului teritorial al CFZRO care a eliberat avizul, pentru actualizarea evidenţelor, în baza unei cereri și a documentelor deveditoare care atestă modificările. Acestea trebuie comunicate în maximum 10 zile lucrătoare.

Descarcă cererea ⬇️

Date de contact colegii teritoriale

Alte informații importante!

Titularul/Titularii, administratorul ori reprezentantul legal sau cel puţin o treime din numărul membrilor consiliului de administraţie al persoanei juridice înfiinţate potrivit Legii nr. 31/1990, ori cel puţin un profesionist din cadrul organizaţiei neguvernamentale înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, al cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie/cabinetelor de practică grupate, asociate ori al societăţii civile de practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie trebuie:

a)să fie prestatori ai activităţii conexe actului medical de fizioterapie;

b)să aibă o vechime de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei;

c)să deţină autorizaţie de liberă practică eliberată de CFZRO, însoţită de avizul anual valabil.

Prevederile lit. c) se aplică în mod corespunzător şi fizioterapeuţilor angajaţi/colaboratori ai cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie.