Avizare cabinete

Colegiul Fizioterapeuților din România, prin colegiile teritoriale, emite, la cerere, avizul pentru:

  1. Înfiinţarea sau funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie ori a unui punct de lucru secundar al acestuia;
  2. Desfăşurarea activităţilor de fizioterapie în cadrul unui cabinet medical ori al unui punct de lucru secundar al acestuia;
  3. Modificarea activităţii/documentaţiei/dotării unui cabinet de liberă practică sau a unui punct de lucru secundar pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie ori modificarea activităţii/documentaţiei/dotării în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţilor de fizioterapie în cadrul unui cabinet medical ori al unui punct de lucru secundar al acestuia.

în baza:

Orice modificare în documentele sau criteriile care au stat la baza emiterii avizului trebuie comunicată în scris colegiului teritorial al Colegiului Fizioterapeuţilor din România care a eliberat avizul, în maximum 10 zile lucrătoare.

Unde și cum se depune cererea de avizare?

La colegiul teritorial al CFZRO în raza căruia urmează să fie înfiinţat sau funcţionează cabinetul de liberă practică/punctul de lucru secundar/locaţia în care se desfăşoară activităţile de fizioterapie;

Cererea poate fi depusă personal de către solicitant, prin împuternicit (cu procură notarială specială sau mandat de reprezentare) sau prin curier rapid, achitat de către solicitant, la sediul colegiului teritorial.

Descarcă cererea ⬇️

Date de contact colegii teritoriale

Care sunt documentele necesare pentru înfiinţarea sau funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, fără personalitate juridică, sau a unui punct de lucru secundar al acestora?

a) cerere prin care titularul solicită avizul specificând activităţile de fizioterapie care vor fi furnizate, după caz, de către cabinetul de liberă practică;

b) actul de identitate al titularului;

c) dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să funcţioneze cabinetul de liberă practică (contract de închiriere/de comodat/de donaţie, act de proprietate/concesiune etc.), însoţită de schiţa spaţiului;

d) regulamentul de organizare şi funcţionare a cabinetului de liberă practică;

e) raportul favorabil întocmit de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent, cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare;

f) programul de lucru al cabinetului de liberă practică asumat prin semnătura titularului;

g) documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a titularului cabinetului de liberă practică [adeverinţe eliberate de angajatori, extrase din REVISAL, adeverinţă eliberată de Casa Naţională de Pensii Publice, adeverinţă de venit eliberată de ANAF, contracte de voluntariat încheiate în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificate de voluntariat emise de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările şi completările ulterioare, etc.; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul efectiv de lucru prestat];

h) dovada achitării taxei de avizare, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO;

i)certificatul de înregistrare fiscală; 

j) convenţia de constituire a cabinetelor de practică grupate sau asociate ori contractul de societate civilă prin care se constituite societatea civilă de practică pentru servicii publice conexe actului medical, dacă este cazul.

Documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-d), g), i) şi j) se depun în copii certificate pentru conformitate.

Care sunt documentele pentru înfiinţarea sau funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, cu personalitate juridică, sau a unui punct de lucru secundar al acestora?

a) cerere prin care reprezentantul legal solicită avizul specificând activităţile de fizioterapie care vor fi furnizate, după caz, de către cabinetul de practică independentă;

b) actul de identitate al reprezentantului legal;

c) dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să funcţioneze cabinetul de liberă practică (contract de închiriere/de comodat/de donaţie, act de proprietate/concesiune etc.), însoţită de schiţa spaţiului;

d) regulamentul de organizare şi funcţionare a cabinetului de liberă practică;

e) raportul favorabil întocmit de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent, cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare;

f) programul de lucru al cabinetului de liberă practică asumat prin semnătura reprezentantului legal;

g) documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a administratorului, a reprezentantului legal sau a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie al persoanei juridice înfiinţate potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori a cel puţin unui profesionist din cadrul organizaţiei neguvernamentale înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare [adeverinţe eliberate de angajatori, extrase din REVISAL, adeverinţă eliberată de Casa Naţională de Pensii Publice, adeverinţă de venit eliberată de ANAF, contracte de voluntariat încheiate în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările şi completările ulterioare, şi certificate de voluntariat emise de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările şi completările ulterioare, etc.; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul efectiv de lucru prestat];

h) dovada raportului juridic dintre organizaţia neguvernamentală şi fizioterapeutul angajat/contractat, dacă este cazul;

i) dovada achitării taxei de avizare, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO;

j) certificatul de înregistrare la registrul comerţului, respectiv certificatul de înregistrare în registrul persoanelor juridice ori hotărârea judecătorească de înfiinţare sau actul de acordare a personalităţii juridice;

k) pentru cabinetele de liberă practică cu personalitate juridică înfiinţate potrivit prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, actul constitutiv din care să reiasă că persoana juridică are drept obiect de activitate furnizarea de servicii publice conexe actului medical de fizioterapie, dacă este cazul;

l) pentru asociaţiile şi fundaţiile înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, statutul persoanei juridice din care să reiasă că are drept scop şi obiectiv furnizarea de servicii conexe actului medical de fizioterapie.

Documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-d), g), h), j), k) şi l) se depun în copii certificate pentru conformitate.

Care este dotarea minimă obligatorie?

  • 1 spalier;
  • 2 saltele;
  • oglindă de perete;
  • 1 masă de examinare/de terapie simplă;
  • 1 bancă;
  • 2 instalaţii-montaje scripeţi cu contragreutăţi;
  • greutăţi de diverse mărimi, bastoane, arcuri, cordoane elastice;
  • minimum 3-4 dispozitive pentru recuperare funcţională din grupa dispozitive ajutătoare (de exemplu: pedalier, planşetă basculantă, giroplan, levier pentru cvadriceps, roată şi scăriţă pentru umăr, placă canadiană, placă pentru abilităţile mâinii etc.);
  • cântar pentru persoane.

Cum se realizează inspecția și întocmirea raportului cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie?

Raportul se întocmeşte de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent, în urma unei inspecţii care are drept scop verificarea conformităţii documentelor depuse cu criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării activităţilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare.

Data inspecţiei se stabileşte de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO desemnat, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei şi a constatării conformităţii acesteia cu normele legale în vigoare şi cu prezenta procedură. În cazuri întemeiate, termenul poate fi prelungit.

În cazul în care solicitantul nu poate asigura condiţiile efectuării inspecţiei la data stabilită ori în urma desfăşurării inspecţiei raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie este nefavorabil, preşedintele colegiului teritorial al CFZRO la care a fost depusă cererea va emite decizia motivată de respingere a cererii.

Care este cuantumul taxei de avizare și cum se plătește?

  • taxă pentru avizarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie: 1.000 lei
  • taxă pentru avizarea unui punct secundar de lucru al cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie sau pentru avizarea modificărilor activității cabinetelor: 800 lei

Taxa se achită în contul colegiului teritorial la care se depune documentația de avizare a cabinetului.

În cazul respingerii cererii de avizare în situația în care nu se efectuează inspecția la data stabilită ori în urma desfăşurării inspecţiei raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie este nefavorabil, nu se restituie taxa de avizare achitată.

În cazul respingerii cererii de avizare dacă documentația nu este completată ori nu se poate stabili data inspecţiei, se va restitui componenta taxei de avizare corespunzătoare inspecţiei şi întocmirii raportului.

Care este termenul de emitere a avizului?

Termenul de emitere a avizului este de maximum 15 zile, termen care curge de la data depunerii documentaţiei complete, inclusiv raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă.

Alte informații importante!

Titularul/Titularii, administratorul ori reprezentantul legal sau cel puţin o treime din numărul membrilor consiliului de administraţie al persoanei juridice înfiinţate potrivit Legii nr. 31/1990, ori cel puţin un profesionist din cadrul organizaţiei neguvernamentale înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, al cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie/cabinetelor de practică grupate, asociate ori al societăţii civile de practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie trebuie:

a)să fie prestatori ai activităţii conexe actului medical de fizioterapie;

b)să aibă o vechime de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei;

c)să deţină autorizaţie de liberă practică eliberată de CFZRO, însoţită de avizul anual valabil.

Prevederile lit. c) se aplică în mod corespunzător şi fizioterapeuţilor angajaţi/colaboratori ai cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie.

Unde și cum se depune cererea de avizare?

La colegiul teritorial al CFZRO în raza căruia urmează să fie înfiinţat sau funcţionează cabinetul de liberă practică/punctul de lucru secundar/locaţia în care se desfăşoară activităţile de fizioterapie;

Cererea poate fi depusă personal de către solicitant, prin împuternicit (cu procură notarială specială sau mandat de reprezentare) sau prin curier rapid, achitat de către solicitant, la sediul colegiului teritorial.

Descarcă cererea ⬇️

Date de contact colegii teritoriale

Care sunt documentele necesare pentru pentru activităţile de fizioterapie desfăşurate în cabinetele medicale ori puncte de lucru secundare ale acestora?

a) cerere prin care reprezentantul legal solicită avizul specificând activităţile de fizioterapie care vor fi furnizate;

b) actul de identitate al reprezentantului legal;

c) dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să se desfăşoare activităţile de fizioterapie (contract de închiriere/de comodat/de donaţie, act de proprietate/concesiune etc.), însoţită de schiţa spaţiului;

d) regulamentul de organizare şi funcţionare a cabinetului medical/punctului de lucru secundar;

e) raportul favorabil întocmit de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent, cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare;

f)programul de lucru al cabinetului medical/punctului de lucru secundar privind activităţile de fizioterapie asumat prin semnătura reprezentantului legal;

g) documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a fizioterapeutului angajat/contractat [adeverinţe eliberate de angajatori, extrase din REVISAL, adeverinţă eliberată de Casa Naţională de Pensii Publice, adeverinţă de venit eliberată de ANAF, contracte de voluntariat încheiate în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificate de voluntariat emise de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, etc.; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul efectiv de lucru prestat] ori desemnarea unui coordonator pentru fizioterapeutul angajat/contractat care trebuie să fie medic de specialitate ori fizioterapeut cu experienţă profesională de cel puţin 3 ani;

h) dovada raportului juridic dintre cabinetul medical şi fizioterapeutul angajat/contractat sau dintre cabinetul medical şi coordonatorul desemnat, după caz;

i) dovada achitării taxei de avizare, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO;

j) certificatul de înregistrare fiscală sau certificatul de înregistrare la registrul comerţului, respectiv certificatul de înregistrare în registrul persoanelor juridice ori hotărârea judecătorească de înfiinţare sau actul de acordare a personalităţii juridice, după caz;

k) pentru cabinetele medicale cu personalitate juridică înfiinţate potrivit prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, actul constitutiv din care să reiasă că persoana juridică are drept obiect de activitate furnizarea de servicii publice conexe actului medical de fizioterapie;

l) pentru asociaţiile şi fundaţiile înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, statutul persoanei juridice din care să reiasă că are drept scop şi obiectiv furnizarea de servicii conexe actului medical de fizioterapie.

 Documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-d), g), h), j), k) şi l) se depun în copii certificate pentru conformitate.

Care este dotarea minimă obligatorie?

  • 1 spalier;
  • 2 saltele;
  • oglindă de perete;
  • 1 masă de examinare/de terapie simplă;
  • 1 bancă;
  • 2 instalaţii-montaje scripeţi cu contragreutăţi;
  • greutăţi de diverse mărimi, bastoane, arcuri, cordoane elastice;
  • minimum 3-4 dispozitive pentru recuperare funcţională din grupa dispozitive ajutătoare (de exemplu: pedalier, planşetă basculantă, giroplan, levier pentru cvadriceps, roată şi scăriţă pentru umăr, placă canadiană, placă pentru abilităţile mâinii etc.);
  • cântar pentru persoane.

Cum se realizează inspecția și întocmirea raportului cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie?

Raportul se întocmeşte de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent, în urma unei inspecţii care are drept scop verificarea conformităţii documentelor depuse cu criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării activităţilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare.

Data inspecţiei se stabileşte de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO desemnat, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei şi a constatării conformităţii acesteia cu normele legale în vigoare şi cu prezenta procedură. În cazuri întemeiate, termenul poate fi prelungit.

În cazul în care solicitantul nu poate asigura condiţiile efectuării inspecţiei la data stabilită ori în urma desfăşurării inspecţiei raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie este nefavorabil, preşedintele colegiului teritorial al CFZRO la care a fost depusă cererea va emite decizia motivată de respingere a cererii.

Care este cuantumul taxei de avizare și cum se plătește?

  • taxă pentru avizare desfășurare activități fizioterapie în cadrul cabinetului: 1.000 lei
  • taxă pentru avizare desfășurare activități fizioterapie în cadrul unui punct secundar de lucru al cabinetului: 800 lei

Taxa se achită în contul colegiului teritorial la care se depune documentația de avizare a cabinetului.

În cazul respingerii cererii de avizare în situația în care nu se efectuează inspecția la data stabilită ori în urma desfăşurării inspecţiei raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie este nefavorabil, nu se restituie taxa de avizare achitată.

În cazul respingerii cererii de avizare dacă documentația nu este completată ori nu se poate stabili data inspecţiei, se va restitui componenta taxei de avizare corespunzătoare inspecţiei şi întocmirii raportului.

Care este termenul de emitere a avizului?

Termenul de emitere a avizului este de maximum 15 zile, termen care curge de la data depunerii documentaţiei complete, inclusiv raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă.

Alte informații importante!

Fizioterapeuţii angajaţi/colaboratori ai cabinetului medical trebuie să deţină autorizaţie de liberă practică eliberată de CFZRO, însoţită de avizul anual valabil.

Modificări privind activităţile de fizioterapie autorizate şi/sau dotarea cabinetului de liberă practică/punctului de lucru secundar ori cabinetului medical/punctului de lucru secundar

Se va emite un nou aviz, în baza următoarelor documente:

a) cererea reprezentantului legal (descarcă);

b) documentele doveditoare care atestă modificările;

c) dovada achitării taxei de avizare, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO – 1000 lei cabinet/800 lei punct de lucru secundar

În cazul modificării activităților de fizioterapie autorizate şi/sau dotarea cabinetului se va întocmi Raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie, în urma unei inspecții. 

Date de contact colegii teritoriale

Cum se realizează inspecția și întocmirea raportului cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie?

Raportul se întocmeşte de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent, în urma unei inspecţii care are drept scop verificarea conformităţii documentelor depuse cu criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării activităţilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare.

Data inspecţiei se stabileşte de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO desemnat, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei şi a constatării conformităţii acesteia cu normele legale în vigoare şi cu prezenta procedură. În cazuri întemeiate, termenul poate fi prelungit.

În cazul în care solicitantul nu poate asigura condiţiile efectuării inspecţiei la data stabilită ori în urma desfăşurării inspecţiei raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie este nefavorabil, preşedintele colegiului teritorial al CFZRO la care a fost depusă cererea va emite decizia motivată de respingere a cererii.

Modificări privind elementele înscrise pe aviz

Se va emite un nou aviz, în baza următoarelor documente:

a) cererea reprezentantului legal (descarcă);

b) documentele doveditoare care atestă modificările;

c) dovada achitării taxei de procesare a dosarului (componentă a taxei de avizare), stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO – 300 lei/200 lei

În această situație nu se mai întocmește Raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie (nu se realizează inspecția).

Care este termenul de emitere a avizului?

Termenul de emitere a avizului este de maximum 15 zile, termen care curge de la data depunerii documentaţiei complete, inclusiv raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă (unde este cazul).

Modificările intervenite care nu necesită eliberarea unui nou aviz, trebuie comunicate colegiului teritorial al CFZRO care a eliberat avizul, pentru actualizarea evidenţelor, în baza unei cereri și a documentelor deveditoare care atestă modificările. Acestea trebuie comunicate în maximum 10 zile lucrătoare.

Descarcă cererea ⬇️

Date de contact colegii teritoriale